Easyworkstay-Short-term-rent-furnished-accommodation-workers-house-About-us

FAQ’s

Hieronder vindt u de antwoorden op een aantal veel gestelde vragen

Overweegt u een verblijf in één van onze gemeubelde appartementen of woningen?
Of u nu op zoek bent naar een lange of korte termijn huur, wij, van Easy Work Stay, zorgen voor een zeer comfortabel tijdelijk verblijf in onze accommodaties.
Heeft u een vraag over de reservering of de huurprocedure?
Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij zijn er om u zoveel mogelijk te helpen!

Hoe kan ik een gemeubelde woning / een gemeubeld appartement huren

De eenvoudigste manier om onze personeelswoningen te huren is door contact met ons op te nemen via het contactformulier, of telefonisch of per e-mail.

Laat ons het volgende weten:

  • het gebied van uw tijdelijk verblijf
  • hoeveel werknemers in onze arbeiderswoningen zouden blijven
  • hoe lang je medewerkers zouden blijven
  • vanaf wanneer u tijdelijke huisvesting nodig heeft
  • uw dagelijkse/maandelijkse budget

Zodra u uw aanvraagformulier heeft verzonden, sturen wij u een voorstel per e-mail.

Als dit voorstel aan uw wensen voldoet (eventueel na een bezoek), kunnen wij de accommodatie voor u reserveren als u de huurovereenkomst ondertekent die u per e-mail wordt toegestuurd.

De reservering vervalt na 4 dagen als wij geen geldige bevestiging hebben ontvangen zoals de ondertekende overeenkomst of de huurwaarborg ter waarde van het bedrag van de eerste maand huur.

Wat is de minimale huurperiode?

Onze gemeubelde accommodaties zijn beschikbaar voor korte en lange termijn huur.

De kortste huurperiode is 2 weken, afhankelijk van de beschikbaarheid, tot 1 jaar en meer…

Bij wijze van uitzondering staan wij toe dat kortere huurperiodes de gaatjes tussen 2 huurperiodes opvullen.

Kan ik mijn huur verlengen, omdat het project in België nog niet klaar is?

We proberen zo flexibel mogelijk te zijn, maar natuurlijk hangt alles af van de beschikbaarheid.

Als er een kans is dat u uw tijdelijk verblijf moet verlengen, laat het ons dan weten vóór het begin van de huurperiode of van zodra u het weet.

Dan kunnen we hier rekening mee houden en u informeren wanneer er een verzoek is voor de accommodatie door iemand anders.

Hoe en wanneer ontvang ik de sleutels van het appartement/woning?

Onze deuren gaan open met behulp van uw smartphone, dus geen gedoe meer met sleutels!
Hiervoor dient u eenmalig een gratis applicatie op uw smartphone te installeren.

Vóór aanvang van de huurperiode sturen wij u via sms of e-mail een code die slechts één keer moet worden ingevoerd in de door u geïnstalleerde applicatie.

Vanaf dat moment kunt u altijd met uw smartphone de woning betreden.
Instructies hiervoor ontvangt u op het moment van ondertekening van het huurcontract.

Wat zijn de in- en uitchecktijden?

Over het algemeen kunt u de dag van aanvang van de huurperiode vanaf 16.00 uur de accommodatie betreden.

Over het algemeen dient u de laatste dag van de huurperiode de accommodatie vóór 11.00 uur te verlaten.

Omdat we met slimme sloten werken, is er geen fysieke incheckbalie, dus indien u laat wilt inchecken bij aankomst, is dit geen enkel probleem.

Het enige wat we vragen is om een gratis smart lock applicatie te installeren vóór u aankomt en de stilte te respecteren zodat u de buren niet stoort.

Soms kan het voorkomen dat we een ander tijdstip van inchecken of uitchecken in de huurovereenkomst vermelden.

De huurovereenkomst heeft altijd de voorkeur op de hierboven genoemde algemene tijden.
Respecteer de in- en uitchecktijd om onze schoonmaakploegen in staat te stellen het appartement of de woning tussen twee huurperiodes goed schoon te maken.

Hoeveel betaal ik voor het huren van een gemeubeld appartement/gemeubelde woning?

De huurprijs van de gemeubelde woning is afhankelijk van:
1) de lengte van de huur
2) het type appartement / woning dat nodig is
3) de huurperiode

Wij bieden bedrijfshuisvesting of arbeiderswoningen (in het algemeen personeelswoningen) op korte (met een minimum van 2 weken) en lange termijn aan.

In het algemeen variëren de prijzen voor tijdelijke huisvesting tussen 15 € en 20 € / persoon / nacht bij een volle bezetting van het appartement of de woning.

Om een exacte prijs te bekomen, gelieve ons te contacteren door het contactformulier in te vullen, of per telefoon of per e-mail.

Op de specifieke pagina van elk appartement / woning vindt u ook meer informatie over de huurprijs.

Zijn de prijzen alles inclusief?

Ja – tenzij anders vermeld in de huurovereenkomst – zijn alle normale kosten voor elektriciteit, water, verwarming, Wifi, eindschoonmaak, gebruik van wasmachine, droger & vaatwasser inbegrepen. U heeft geen onverwachte kosten achteraf.

Is de prijs afhankelijk van het aantal personen dat in het appartement / de woning verblijft?

Natuurlijk is de prijs gebaseerd op het maximale aantal personen dat in het appartement of de woning kan verblijven.

Echter, de prijs daalt niet als u minder mensen in het appartement of de woning plaatst dan het maximum aantal.

Met andere woorden, 2 personen die in een 5-persoons appartement verblijven, betalen hetzelfde als 5 personen zouden betalen voor hetzelfde appartement, dezelfde periode.

Verhuurt u ook apart kamers?

Nee, wij verhuren onze gemeubelde huizen en appartementen in hun geheel aan een bedrijf en niet per kamer.

Wij verhuren een woning of appartement enkel aan groepen medewerkers van hetzelfde bedrijf.

Waarom moeten we een borgsom/huurwaarborg betalen?

De borgsom wordt gebruikt om de openstaande huurrekeningen te betalen of om schade aan het appartement / woning in rekening te brengen gedurende de gehele huurperiode.

De borgsom wordt na controle van het appartement / woning uiterlijk 8 dagen na het verlaten van de accommodatie teruggestort.

Over het algemeen is de borg gelijk aan een maand huur, maar het kan zijn dat in de huurovereenkomst een ander bedrag is overeengekomen.

De huurovereenkomst heeft altijd voorrang op de algemene regel.

Wat is de annuleringsregeling?

Indien de boeking via een ander platform (Airbnb, Booking.com,…) wordt gedaan, dan wordt het daar vermeldde annuleringsbeleid toegepast.

Indien de boeking rechtstreeks via ons wordt gemaakt, dan gelden – tenzij anders overeengekomen in de huurovereenkomst – de volgende regels:

  • De boeking kan gratis geannuleerd worden tot 48 uur na ondertekening van de huurovereenkomst, maar alleen als de huurovereenkomst minimaal 7 dagen voor aanvang van de huurperiode wordt ondertekend.
  • Indien de huurder de boeking meer dan 14 dagen voor aanvang van de huurperiode annuleert, wordt de betaalde huurprijs volledig terugbetaald.
  • Indien de huurder de boeking tussen 7 en 14 dagen voor aanvang van de huurperiode annuleert, wordt 50% van de betaalde huursom gerestitueerd.
  • Indien de huurder de boeking minder dan 7 dagen voor aanvang van de aangegeven huurperiode annuleert, wordt de betaalde huurprijs niet gerestitueerd.
  • Indien de huurder de boeking tijdens de huurperiode annuleert, dan wordt de betaalde huurprijs voor de lopende maand niet gerestitueerd en dient de huurder een beëindigingsvergoeding van een maand huur te betalen.
Welke diensten bieden jullie aan?

Wij bieden geen hoteldiensten aan zoals het regelmatig schoonmaken van uw appartement, wasserijdiensten, maaltijden, recepties, … kortom, u huurt een zelfvoorzienend gemeubeld appartement / gemeubelde woning.

Voor de schoonmaak zijn alle materiaal en producten beschikbaar zodat de bewoners zelf tussendoor regelmatig kunnen reinigen.

Voor de wasservice is er in elk appartement een wasmachine en een droger aanwezig die gratis gebruikt kunnen worden.

Voor het koken is alle apparatuur (pannen, potten, bestek,…) aanwezig en er is ook meestal een vaatwasmachine.

Moeten we ons eigen linnengoed meenemen?

Nee, we voorzien voor elke persoon een dubbel set bed- en badlinnen, evenals keukenlinnen.

Elk appartement/woning heeft ook een eigen wasmachine/droger zodat u zowel dit linnengoed als uw eigen kleding kunt wassen tijdens de huurperiode.

Er is geen hotelservice, dus er wordt geen linnengoed gewisseld tijdens de huurperiode.
Wel vragen wij u vriendelijk om al het vuile linnengoed bij vertrek in de berging te verzamelen.

Ook voor toeristen?

Ja, natuurlijk.

Omdat onze gemeubelde appartementen of gemeubelde huizen speciaal zijn ingericht voor de behoeften van groepen (bedrijfs)werknemers (eenpersoonsbedden, uitstekende wifi, goede verbinding met industriegebieden, …), worden ze eerder geclassificeerd als personeelswoningen of accommodaties voor arbeiders, maar ze kunnen ook geschikt zijn als vakantiewoning of vakantieverblijf zolang u niet de grote luxe van zwembad, sauna, … verwacht.

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Sorry, huisdieren zijn niet toegestaan in onze accommodaties.

Mag ik in het appartement/woning roken?

Roken is strikt verboden in het appartement of de woning! Het is alleen toegestaan op het terras, mits de sigaretten worden opgeruimd.

Moet ik het appartement / woning schoonmaken als ik wegga?

We hebben een speciaal team voor de schoonmaak na uw vertrek.

Uiteraard rekenen wij erop dat de bewoner het appartement / woning in een acceptabele staat en volgens onze huisregels achterlaat.

Heeft u nog vragen over onze gemeubelde verblijven in België?
Neem dan nu contact met ons op via ons contactformulier.